: I wish I could say that I've got no regrets/but saying that would be one more to pile on my desk

Jag hatar att skriva här för allt blir så jävla krystat. Man ska skriva om det och det när man egentligen bara kan skriva om det. Antingen ska allt vara skit eller så ska det vara underbart; upp och ner, hit och dit. Ingenting är vanligt och alla känslor har ett namn för så ska det vara. Annars är det inte känslor och då ska man inte blogga. Man bloggar inte om det vanliga och namnlösa, man bloggar om det extraordinära. Om kyssar, kärlek eller liteförmycketalkoholiblodet-tankar och känslor som inte blir besvarade. Men allt det andra då? Som egentligen är det som betyder något? Det man är emellan allt det extraordinära? Är det inte det som räknas egentligen? Men ibland verkar det som att man är mindre av en människa om livet varken suger eller äger. MEN ALLA MÄNNISKOR ÄR VANLIGA OCH UPPLEVER VANLIGA JÄVLA KÄNSLOR. Det är det som gör oss mänskliga.
Samtidigt som ni gör mig glad så känner jag mig instängd i denna blogg. ALLT jag publicerar ska vara "åååh så fiiiint" eller "allt blir bättre, alltid". Vad hände med det som är jag? Så det är därför som jag nästan aldrig bloggar. Prestationsångesten gör sig hörd för jag är faktiskt rätt vanlig.

Kommentarer
Avsändare: Märta

Jag tycker du är bra som du är. Skriv om det du vill, utgå från dig själv. Det finns tillräckligt många andra bloggar som man kan läsa om det krystade i. Jag tror folk kommer fortsätta kika in här oavsett vad du skriver om (nästan).

2011-05-14 @ 18:02:51
Avsändare: Clara

Fan vad jag känner igen din känsla. till tusen och lite till.

2011-05-14 @ 18:10:41
URL: http://clarasklubbland.blogg.se/
Avsändare: lisa

känner igen mig alltså :/ men jag gillar din blogg massor.

2011-05-15 @ 01:54:31
URL: http://popflickan.blogg.se/
Avsändare: Melwa

Tycker att det här var väldigt extraordinärt. Kanske inte som känsla, den här har nog många ganska så ofta, men som blogginlägg. Tycker det var ärligt och bra skrivet.

2011-05-17 @ 15:47:33
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Avsändare: amanda

förstår vad du menar! skriv vad du känner för att skriva! puss

2011-05-17 @ 22:20:28
URL: http://paradiscirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback