: Det här är Sverige, snälla gråt när ingen ser

Vi skrattade för att dagen var alldeles för solig för ledsna miner och vi sprang genom skogen för att känna när grenarna slog mot våra bara ben. Vi la oss på hårda bänkar och målade fåglar som flög mot sydligare breddgrader (vi ville väl alltid fly men det var alltid någonting som kom emellan). Träflisor stack oss men det gjorde ingenting för det liksom gjorde att vi kände och när de hårda orden träffade oss så var vi beredda. Vi kanske grät och skrek men det gjorde ingenting för vi hade känt värre. Vi hade känt kvistarna slå och huden gå sönder. Vi hade känt den brännande solen som tvingat oss att le när vi mest av allt ville krypa upp i mammas famn. Och allt gjorde så mycket ondare då. 

Här är förresten mina tre favoritlåtar från varje Kent-album. Det tog jättelång tid att bestämma sig, för jag älskar så många olika låtar. Och jag får något som kan liknas vid ångest för att jag måste välja. Men det är ett liten hint i alla fall. (B-sidorna är två skivor, alltså sex stycken låtar totalt)

Kommentarer
Avsändare: Rosita

Underbara Kent.

Jag ska kika på listan :)

2010-04-16 @ 17:50:44
URL: http://fewlix.blogg.se/
Avsändare: julia

ungefär samma låtar som jag skulle ha valt :)

fint

2010-04-16 @ 18:23:31
URL: http://disarmmynightmares.blogg.se/
Avsändare: sanna

Är det där en låttext ifrån kent eller har du skricit den? Jga är nämligen inget kent-fan så har inter så stor koll. haha



jo visst är det så, någon dag kommer nog inte minnena göra ont heller, man kommer nog kunna minnas tillbaka och bara känna sig totalt lycklig.



åh tack så mycket, blir alltid lika glad när folk säger det, fast jag är hisklans dålig på att ta åt mig, blir ju aldrig nöjd själv.

2010-04-17 @ 02:22:59
URL: http://sannalubyhagman.blogg.se/
Avsändare: amanda

åh vad jag älskar din blogg.

2010-05-20 @ 19:11:18
URL: http://krossade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback