: remember it when/you promised me how/his time this christmas things would be different by now






Pics: Post Secret

Jag har suttit hela kvällen och läst igen hundratals vykort som människor från tusen olika ställen har skickat in. Hundratals vykort med hundratals olika hemligheter. Fast egentligen är alla hemligheter i grund och botten likadana; det är någonting som måste sägas, berättas för annars riskerar man att implodera.
Därför tänkte jag att vi alla ska berätta någonting om oss själva, det kan vara en hemlighet eller bara någonting som ni måste säga. Om ni vill vara anonyma, var det. Men bara man säger någonting, bara man släcker stubinen till den där jävla bomben.
Något som kanske inte är en hemlighet, men likväl någonting som jag måste säga är att jag är otroligt rädd för att vara ensam hela mitt liv. Att vara utan någon som jag är kär i och som är kär i mig. Det leder i sin tur att jag lätt fattar tycke för någon så fort den visar intresse för mig. Jag behöver inte vara kär, utan jag kan känna att: detta är min enda chans och därför tar jag denna enda chans. Självklart har det funnits undantag, men rädslan finns alltid där.

Kommentarer
Avsändare: Sandra

jag är jätte rädd för att det är något fel på mig :o jag är så himla osäker. jag har träffat en sån fin pojke som tycker om mig massor, och allt känns så himla bra när jag är med honom. sen när jag är ensam så överanalyser jag A-L-L-T och är så osäker på mina egna känslor. sen att jag träffade en pojke innan den nuvarande, som bor 100 mil från mig och inte alls verkar vara intresserad. det är inte han som är felet egentligen, utan efter jag träffade honom så bestämde jag mig för att stänga av mitt hjärta. vilket jag gjorde, jag tror att det är det som gör mig så förvirrad. vet inte vad jag känner och vad jag borde känna. jag får så dåligt samvete :( okej, jag makear no sense.. men som sagt, att avreagera sig är finigt ändå.

2010-12-23 @ 00:06:44
URL: http://pussipannan.blogg.se/
Avsändare: Anonym

jag är rädd för att falla tillbaka till min gamla kärlek igen, så som jag gjort flera gånger förut. jag försöker vara vän med honom men det känns ofta hopplöst. men jag älskar honom så mycket att jag inte kan låta bli. han är en sån vacker människa och han har aldrig gjort något ont mot mig, eller någon. utom när han lämnade mig då, men jag kan inte tycka illa om honom för det. han är fortfarande så snäll och underbar, men jag orkar inte gå och hoppas. han har sagt att kanske en dag, att han hoppas det, att han inte kan glömma mig. men jag vill vara självständig nu. han ville ju inte ha mig, och att hoppas gör så ont.



att släppa taget var det värsta jag gjort i hela mitt liv. helt ärligt. jag hade hellre velat att någon nära dog, onda jag.



för det mesta klarar jag mig jättebra, men när jag ser andra lyckliga par eller Honom, då skakar det lite.

2010-12-23 @ 13:01:45
Avsändare: Skywalker.

jag är exakt likadan. tar varje chans.

2010-12-25 @ 19:16:19
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/
Avsändare: julia

så fort jag ser någon som är smalare än mig gör det ont inombords. (det gör ont inombords ganska ofta för enligt mig är alla andra smalare än vad jag är).

2010-12-26 @ 15:59:20
URL: http://jibbi.blogg.se/
Avsändare: Anonym

jag förstår inte varför jag ska vara så jävla känslig hela tiden. jag är som en bregochdalbana. har varit helt nedstämd åt ingenting idag och jag hatar det.förstår inte

2010-12-26 @ 23:37:40
Avsändare: CLAUDIA

vilka underbart inspirerande små notiser och bilder!

2011-01-20 @ 11:46:40
URL: http://cloudy.webblogg.se/
Avsändare: CLAUDIA

Jag är snarare tvärt om. Jag har oerhört svårt för att släppa in folk. Jag är rädd för att såras eller förlora min självständighet och frihet. Det är dumt eftersom det ofta stänger ute folk som älskar mig.

2011-01-20 @ 12:03:49
URL: http://cloudy.webblogg.se/
Avsändare: Anonym

Det gör ont vid varje hjärtslag, det gör ont med varje hjärtslag. Om jag bara får känna kärleken igen, blir allt bra då?

2011-01-26 @ 13:48:49
Avsändare: Laika

Det tog slut mellan mig och min pojkvän. Jag förstod att han inte älskade mig på riktigt och det var ett hårt slag för att det var så fint att känna sig älskad. Att han älskade mig bevisade att jag faktiskt kunde älskas...det var i alla fall så jag kände. Nu inser jag att jag är ful och obegåvad och knappt några vänner har jag heller. Jag är så rädd att ingen kommer att älska mig, att det kanske inte finns nåt att älska.

2011-01-27 @ 02:13:32
Avsändare: linnea/chessclub.485

Ibland önskar jag att mina känslor var lite mindre schizofrena. (Och hans också.)

2011-01-29 @ 13:38:40
URL: http://chessclub485.blogspot.com
Avsändare: Smsa Låna

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-19 @ 04:56:55
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback