: oh, I still demand it/don't try to change her mind/watching love's right in the middle/don't try to change it

Vem är jag? Vem är jag när man skalar bort allt det där som bara finns utanpå? Det korta håret, de tighta jeansen, de nedbitna naglarna, höfterna som knappt existerar, mina fötter i storlek 38, de svarta kläderna, det röda läppstiftet, den bruna hyn och allt blod i mig som pulserar runt, runt. Vad fan är jag då? Då kanske jag är Evelina. Eller nej, då ÄR jag Evelina med allt vad det innebär. Ibland rädd, ibland glad, ibland ambivalent, ibland likgiltig, ibland trött på allt, ibland hopplös kärleksfull tråkig galen älskande sur arg snäll. Ibland allt på samma gång. Och lite så känns det nu. Så håll ut mina fina, för ni vet hur jag känner. För egentligen är jag inte så speciell när man väl skalat av allt. Men, vem är det egentligen?

Kommentarer
Avsändare: lovisa/polichinelle

puss. stressa inte med att hitta det du behöver (lugn? dig själv? tid?) utan låt det komma. drick te, läs en god bok och ligg med fötterna högt. kramar.

2011-09-07 @ 11:51:42
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Avsändare: Lisa

<3 kram på dig.

2011-09-07 @ 16:10:10
URL: http://popflickan.blogg.se/
Avsändare: din ascoola kompis ;)

ngen kommer hit för

att återvända

Man tänker på sig själv först

Ingen annan

En enkel regel

Cirkeln sluts igen

Vid ringen på centralen

I den stora stygga stan åh

Ingen annanstans

kan man vara ensam som just här



Alla kommer hem

Som spöken återvänder

Man lär sig leva med sig

Själv, åh

Inget annat

Det är det som gäller



Ingen på vägarna

Bara döda grävlingar

I en sömnig liten stad, åh

Ingen annanstans

Kan man vara ensam som just här



En sista buss i regnet

Sen får man gå

Som pest bland ungdomsgängen

Slår acnen till

Folk börjar slåss i trängseln

Och helgen exploderar



i hösttider återupptäcker man ofta kent. typ hela tin. xoxo

2011-09-11 @ 00:11:46
Avsändare: Lovisa

Måste bara säga att jag tror jag blivit förälskad i din blogg.

2011-09-11 @ 20:08:48
Avsändare: Helena

Ska vi följa varandra på bloglovin? :) Kram

2011-09-13 @ 09:53:25
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Avsändare: Clara Cane

Fint inlägg du

2011-09-13 @ 18:59:20
URL: http://claracane.blogg.se/
Avsändare: jenny

det är väl det som är så svårt, tycker jag, vem man egentligen är. jag får verkligen svindel när jag tänker på det.

2011-09-14 @ 21:57:45
URL: http://franswalter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback